Informacje
Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Niniejsza Polityka Prywatności stanowi wyraz troski o prywatność i bezpieczeństwo wszystkich osób korzystających z opieki lekarskiej w NZOZ Hipoteczna Praktyka Lekarza Rodzinnego – pragniemy, by nasi Pacjenci w pełni zrozumieli w jaki sposób przetwarzamy i chronimy ich dane osobowe.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych jest "HIPOTECZNA" BIEŃ-KUŚMIERCZYK, CHAGOWSKA, SZAFRANIEC I MISZTAL-POLESZCZUK - LEKARZE SPÓŁKA PARTNERSKA, adres: ul. Hipoteczna lok. 4, 20-027 Lublin, NIP: 9462431704, wykonujący działalność leczniczą w formie podmiotu leczniczego: NZOZ HIPOTECZNA Praktyka Lekarza Rodzinnego, ul. Hipoteczna 4, 20-027 Lublin, wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Lubelskiego pod numerem 000000003815. W dalszej części dokumentu Administrator danych osobowych będzie określany poprzez nazwę „Praktyka Lekarza Rodzinnego”.
Administrator danych osobowych ma określone zadania, w tym ustala cele i zakres przetwarzania oraz odpowiada za bezpieczeństwo danych należących do Pacjentów, czyli “podmiotów danych”, którym przysługuje szereg praw i wolności.
Nasza Praktyka Lekarza Rodzinnego stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia danych osobowych przed nieuprawnionym dostępem, ich utratą lub zniszczeniem. Dane osobowe są przetwarzane w bezpiecznych lokalizacjach, zgodnie z aktami prawnymi regulującymi ochronę danych osobowych.
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH:
Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez adres email:
Z Administratorem danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych lub korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
ŹRÓDŁO DANYCH – SKĄD POZYSKIWANE SĄ DANE?
Co do zasady dane osobowe są przez Pana/Panią podawane bezpośrednio w momencie zgłoszenia do naszej Praktyki Lekarza Rodzinnego:
- a) osobiście,
- b) telefonicznie,
- c) przez upoważnione osoby trzecie
- d) za pomocą systemu teleinformatycznego.
W przypadku kontynuacji leczenia rozpoczętego w innym miejscu dane mogą być otrzymywane również od innych placówek medycznych.
W szczególnych sytuacjach uzasadnionych stanem zdrowia Pana/Pani dane osobowe mogą być uzyskiwane od osób bliskich.
ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:
Dane osobowe to informacje, które umożliwiają identyfikację Pana/Pani jako konkretnej, indywidualnej osoby fizycznej.
Podczas umawiania wizyty w NZOZ HIPOTECZNA Praktyka Lekarza Rodzinnego oraz podczas samej wizyty lub udzielania teleporady możesz zostać poproszony o podzielenie się danymi osobowymi, takimi jak:
- Imię i nazwisko;
- Numer PESEL lub data urodzenia (w przypadku braku numeru PESEL);
- Płeć;
- Numer telefonu;
- Adres;
- Adres email;
- Dane niezbędne do postawienia diagnozy i przeprowadzenia procesu leczenia, w tym w szczególności dane dotyczące stanu zdrowia.
Administrator danych jako podmiot leczniczy jest zobowiązany do prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, której treść i zakres określają obowiązujące przepisy prawa. Dane zawarte w dokumentacji obejmują m.in. opis przebiegu procesu leczenia i diagnostyki.
Dzielisz się z nami swoimi danymi w sposób dobrowolny, ale ich niepodanie może skutkować odmową rezerwacji wizyty lub udzielenia świadczenia zdrowotnego, poza wypadkami niecierpiącymi zwłoki, tj. zagrażającymi zdrowiu lub życiu człowieka.
Osoba chcąca korzystać ze świadczeń zdrowotnych zobowiązana jest do podania danych osobowych określonych przepisami prawa.
Korzystanie usług w NZOZ HIPOTECZNA Praktyka Lekarza Rodzinnego jest w pełni dobrowolne, jednakże jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do oznaczania tożsamości Pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych. W takim przypadku niepodanie danych może skutkować odmową rezerwacji wizyty czy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Obowiązek prawny przetwarzania Twoich danych posiadamy również ze względów rachunkowych czy podatkowych. Niepodanie danych może skutkować np. niemożnością wystawienia na Twoją rzecz faktury czy imiennego rachunku lub niemożnością przyjęcia Pana/Pani w ramach umowy z NFZ.
Jeżeli podajesz nam swój numer telefonu czy adres e-mail, odbywa się to na zasadzie dobrowolności – ich niepodanie nie będzie skutkowało odmową udzielenia świadczenia zdrowotnego, lecz nie otrzymasz od nasz powiadomień tą drogą np. SMS-a z potwierdzeniem wizyty, telefonu z informacją o wynikach itd.
Kategorie danych osobowych podlegających przetworzeniu:
- imię i nazwisko;
- numer PESEL;
- adres zamieszkania;
- płeć;
- data urodzenia;
- numeru telefonu;
- adres poczty elektronicznej;
- imię, nazwisko przedstawiciela ustawowego osoby małoletniej, całkowicie ubezwłasnowolnionej lub niezdolnej do świadomego wyrażenia zgody wraz z adresem miejsca zamieszkania;
- informacje dotyczące stanu zdrowia i choroby oraz procesu diagnostycznego i terapeutycznego, pielęgnacyjnego bądź rehabilitacyjnego, w szczególności w zakresie opisu udzielonych świadczeń zdrowotnych, rozpoznania problemów zdrowotnych, ciąży, zaleceń, informacji o wydanych orzeczeniach, opiniach lekarskich lub zaświadczeniach; informacji o lekach wraz z dawkowaniem lub wyrobach medycznych przepisywanych na receptę lub bez recepty;
- imię i nazwisko oraz telefon lub email osoby, które Pacjent/Pacjentka NZOZ HIPOTECZNA Praktyka Lekarza Rodzinnego upoważnił do dostępu do jego/jej dokumentacji medycznej i/lub informacji o stanie zdrowia.
CELE PRZETWARZANIA DANYCH ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA:
Pana/Pani dane osobowe przetwarzamy jako podmiot leczniczy, a celem tego przetwarzania jest zapewnienie opieki zdrowotnej i zarządzanie systemami i usługami opieki zdrowotnej, przez co rozumiemy:
Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych jest niezbędne do celów podjęcia działań przed wykonaniem świadczenia zdrowotnego oraz w celu realizacji samego świadczenia polegającego na działaniu służącemu zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz innych działaniach medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania (cel ochrony zdrowia); w celu profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej oraz zapewnienia opieki zdrowotnej i zabezpieczenia społecznego oraz zarządzania usługami opieki zdrowotnej (np. rozliczeń z płatnikiem, prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, weryfikacji tożsamości przed wizytą).
Podstawa prawna:
Art. 9 ust.2 lit. h RODO w zw. przepisami regulującymi proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w szczególności:
- przepisami ustawy o działalności leczniczej;
- 24 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta;
- 41 ust 1. ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
- ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
Realizujemy Pana/Pani prawa jako naszego Pacjenta, np. odbieramy i archiwizujemy Twoje oświadczenia, w których upoważniasz inne osoby do dostępu do Twojej dokumentacji medycznej oraz udzielania im informacji o stanie Twojego zdrowia.
Podstawa prawna:
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. 3 oraz art. 26 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz § 8 ust. 1 Rozporządzenia MZ
Kontaktujemy się z Panem/Panią pod podanym numerem telefonu, adresem e-mail czy pocztą konwencjonalną, aby np. potwierdzić rezerwację bądź odwołanie terminu, przypomnieć o nim, poinformować o konieczności odpowiedniego przygotowania się do umówionej wizyty, poinformować o możliwości odbioru wyniku czy przesłać pismo.
Podstawa prawna:
Art. 6 ust. 1 lit. B oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest opieka okołoobsługowa nad pacjentem oraz sprawniejsze zarządzanie grafikami.
Jako Administrator danych, będący przedsiębiorcą, mamy prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej przez nas działalności gospodarczej i tym samym przetwarzania danych w tym celu.
Podstawa prawna:
Art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, którym jest dochodzenie naszych roszczeń i obrona naszych praw
Jako przedsiębiorca prowadzimy także księgi rachunkowe, spoczywają na nas również obowiązki podatkowe – wystawiamy np. rachunki za wykonane przez nas usługi, co może wiązać się z koniecznością przetwarzania Twoich danych osobowych.
Podstawa prawna:
Art. 6 ust. 1 lit. C RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.
Uzasadniony interes jest szczególną podstawą przetwarzania danych i oznacza, że możemy przetwarzać dane osobowe gdy przetwarzanie jest konieczne dla osiągnięcia celu, mamy ku temu uzasadnione podstawy oraz nie naruszamy Pan/Pani praw i wolności.
Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest leczyć jak najlepiej, zgodnie z najlepszymi praktykami i najnowszą wiedzą medyczną.
Uznajemy, iż w ramach naszego prawnie uzasadnionego interesu możemy przetwarzać Pana/Pani dane w następujący sposób:
- do wewnętrznych celów administracyjnych, zarządzania wizytami i organizacją pracy.
- w celu zapewnienia bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych i informacji oraz aby zapobiec ewentualnym oszustwom i innym nielegalnym lub niepożądanym działaniom.
Definicje i skróty
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE_ 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
- Ustawa o prawach pacjenta - ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
- Ustawa o działalności leczniczej - ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej
- Ustawa o zawodach lekarza i lekarza dentysty - ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty
- Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych - ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
- rozporządzenie MZ – Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH:
Państwa dane zgormadzone w dokumentacji medycznej będą przetwarzane przez czas zgodny z obowiązującymi na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej przepisami prawa, w szczególności: Ustawą z dnia 6 listopada 2008r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. z 2017., poz. 1318 ze zm.); Ustawą z dnia z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2011, nr 112, poz. 654 ze zm.), Ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz.U. z 2015, poz. 581 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015r. w sprawie rodzajów, zakresu o wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz.U. z 2015r., poz. 2069 ze zm.); Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 czerwca 2008r. w sprawie zakresu niezbędnych informacji gromadzonych przez świadczeniodawców, szczegółowego sposobu rejestrowania tych informacji oraz ich przekazywania podmiotom zobowiązanym do finasowania świadczeń ze środków publicznych (t.j. Dz.U. z 2016r., poz. 192 ze zm.); zaś w przypadku prawnie usprawiedliwionych celów Administratora – do czasu ustania tych celów.
Państwa dane będą przechowywane przez czas określony przepisami prawa, a w szczególności przez okres czasu wynikający z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu. W przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon – po upływie tego terminu zostaje zniszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła.
Po upływie ustawowego czasu przechowywania dokumentacji medycznej będzie ona niszczona w sposób uniemożlwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła lub wydana Panu/Pani lub osobie przez Pana/Panią upoważnionej.
Dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych, a także dane służące do dochodzenia roszczeń będą przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
Dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych są przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
Jeżeli wyraził/a Pan/Pani zgodę na komunikację w celach marketingowych, dane będą przetwarzane do momentu wycofania przez Pana/Panią zgody na przetwarzanie danych osobowych w tych celach.
KOMU PRZEKAZYWANE SĄ DANE OSOBOWE?
Jako podmiot leczniczy dbamy o poufność danych naszych Pacjentów.
Pana/ Pani dane mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta:
- podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
- podmiotom prowadzącym kontrolę na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia tej kontroli;
- ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
- organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
- zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
- lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia;
- wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych w zakresie prowadzonego postępowania;
- spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1;
- osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. Nr 113, poz. 657 i Nr 174, poz. 1039), w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia.
Z uwagi na konieczność zapewnienia odpowiedniej organizacji, np. w zakresie infrastruktury informatycznej czy w bieżących sprawach dotyczących naszej działalności jako przedsiębiorcy, jak również w celu realizacji Pana/Pani praw jako Pacjenta, dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:
- dostawcom usług zaopatrujących nas w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające udzielenie świadczeń zdrowotnych oraz zarządzanie naszą organizacją (w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, firmom kurierskim i pocztowym);
- dostawcom usług prawnych i doradczych oraz wspierających nas w dochodzeniu należnych roszczeń;
- osobom upoważnionym przez Pana/Panią w ramach realizacji praw pacjenta.
GOOGLE RECAPTCHA, GOOGLE MAPS i YOUTUBE
Korzystamy z narzędzia reCaptcha firmy Google w celu ustalenia, czy danego wpisu do naszego formularza kontaktowego dokonuje faktyczna osoba, czy też może komputer. Google wykorzystuje następujące dane, aby sprawdzić, czy użytkownik jest człowiekiem czy komputerem: adres IP używanego urządzenia, strona, z której został przekierowany do nas odwiedzający oraz captcha, data i czas trwania wizyty, a także dane identyfikacyjne używanego urządzenia, rodzaj przeglądarki i systemu operacyjnego, konto Google, po zalogowaniu się do Google ruchy myszy na powierzchniach reCaptcha, jak również zadania polegające na identyfikacji obrazów. Podstawą prawną dla opisanego zakresu przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Używamy reCaptcha dla uzasadnionego interesu, aby zapewnić bezpieczeństwo naszej strony internetowej oraz jej niezakłócone wyświetlanie.
Google reCAPTCHA stanowi usługę, oferowaną przez firmę Google Ireland Limited, spółkę zarejestrowaną i działającą zgodnie z prawem irlandzkim z siedzibą pod adresem Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia (www.google.pl). W odniesieniu do przekazywania informacji na serwery Google w Stanach Zjednoczonych i ich przechowywania tamże, spółka amerykańska Google LLC legitymuje się certyfikatem EU-US-Privacy Shield (Tarcza Prywatności). Aktualny certyfikat jest do wglądu pod adresem: https://www.dataprivacyframework.gov/ Na mocy porozumienia, zawartego pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Komisją Europejską ta ostatnia stwierdziła należyty poziom ochrony danych zapewniany przez przedsiębiorstwa, certyfikowane w ramach Tarczy Prywatności. Google reCAPTCHA korzysta za pośrednictwem osadzonego w stronie internetowej kodu, tzw. skryptu Java, w ramach prowadzonej weryfikacji z metod, umożliwiających analizę korzystania przez Państwa z naszej strony internetowej, np. pliki cookies. Zebrane automatycznie informacje na temat korzystania z niniejszej strony internetowej z Państwa adresem IP włącznie przekazywane są z reguły na serwer Google w Stanach Zjednoczonych i tamże przechowywane. Ponadto niektóre inne, zapisane przez serwisy Google w Państwa przeglądarce pliki cookies, poddawane są analizie przez Google reCAPTCHA.
Wczytywanie lub przechowywanie danych osobowych, wpisywanych w polach danego formularza, nie jest praktykowane. Dalsze informacje na temat polityki ochrony danych Google znajdą Państwo na stronie https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Możecie Państwo zapobiec gromadzeniu generowanych przez skrypt Java względnie pliki cookies danych, związanych z korzystaniem przez Państwa z naszej strony (z Państwa adresem IP włącznie) oraz przetwarzaniu tych danych przez Google, blokując w ustawieniach Państwa przeglądarki działanie skryptu Java lub obsługę plików cookies. Proszę mieć na uwadze, iż może to jednakże ograniczać niektóre funkcje podczas korzystania przez Państwa z naszego serwisu internetowego.
Na naszej stronie internetowej korzystamy z oferty Google Maps. Dzięki temu możemy wyświetlać interaktywne mapy bezpośrednio na stronie internetowej, umożliwiając Państwu wygodne korzystanie z funkcji map.
Po wejściu na naszą stronę internetową firma Google otrzymuje informację, że odwiedzili Państwo odpowiednią podstronę naszej witryny. Ma to miejsce niezależnie od tego, czy Google udostępnia konto użytkownika, przez które są Państwo zalogowani, czy konto użytkownika w ogóle nie istnieje. Jeżeli są Państwo zalogowani na koncie Google, dane zostają przyporządkowane bezpośrednio do Państwa konta. Jeżeli nie życzą sobie Państwo przyporządkowania według swojego profilu w Google, przed aktywacją przycisku należy się wylogować. Google zapisuje Państwa dane jako profile korzystania i wykorzystuje je do celów marketingowych, badania rynku i/lub dostosowania treści strony internetowej do potrzeb użytkownika. Analiza taka dokonywana jest w szczególności (nawet w przypadku niezalogowanych użytkowników) w celu prezentacji reklam dostosowanych do preferencji użytkownika oraz informowania innych użytkowników sieci społecznościowej o Państwa aktywnościach na naszej stronie. Przysługuje Państwu prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec tworzenia takich profili użytkownika, przy czym w celu wykonania tego prawa należy zwrócić się do Google.
Więcej informacji na temat celu i zakresu gromadzenia danych oraz ich przetwarzania przez operatora wtyczki znajdą Państwo w oświadczeniach operatora o ochronie prywatności. Dostępne są tam również dalsze informacje dotyczące Państwa praw i możliwości dokonania ustawień celem ochrony Państwa prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl&gl=pl
W serwisie znajdują się wbudowane widgety YouTube, które umożliwiają bezpośrednie odtwarzanie filmów z YouTube bez konieczności opuszczania strony. Te widgety są dostarczane przez Google LLC.
Start wideo skutkuje zapisaniem przez YouTube cookies na Pana/Pani urządzeniu oraz zgłoszeniem, że film został uruchomiony z naszej strony, niezależnie od posiadania konta Google lub bycia zalogowanym. Gdy jest Pan/Pani zalogowany/a do swojego konta Google, ten dostawca usług może bezpośrednio powiązać odwiedziny mojej strony z profilem. Google opisuje cele i zakres zbierania danych, ich przetwarzanie i użycie, jak również prawa i opcje dotyczące ochrony prywatności w swojej polityce prywatności.
Aby uniknąć bezpośredniego przypisywania przez Google danych zebranych podczas oglądania filmów do Pana/Pani profilu, należy się wylogować przed odtworzeniem wideo. Można także zapobiec ładowaniu wtyczek na stronie, używając odpowiednich rozszerzeń przeglądarki, na przykład blokując skrypty.
Dane zbierane przez pliki cookies w związku z filmami YouTube na naszej stronie są wykorzystywane przez Google w celu zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania widgetu, analizy i optymalizacji w zakresie świadczonych przez YouTube usług, jak również w celach personalizacji i reklamy.
Odtwarzając nagrania dostępne w serwisie YouTube, korzysta Pan/Pani z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Google LLC. Google LLC jest samodzielnym, niezależnym ode mnie podmiotem świadczącym na Twoją rzecz usługi drogą elektroniczną. Szczegółów w zakresie zasad korzystania z YouTube, w tym ochrony prywatności, możesz szukać w dokumentach udostępnianych bezpośrednio przez YouTube: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Google przetwarza Państwa dane osobowe również w USA i podlega regulacjom EU-US Privacy Shield, https://www.privacyshield.gov/EU-US-Framework
PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA OBSZAR UNII EUROPEJSKIEJ
Przekazujemy dane osobowe do kraju trzeciego spoza UE. Wówczas w każdym przypadku dbamy o odpowiedni poziom ochrony danych. W przypadku narzędzi Google reCaptcha, Google Maps i YouTube (USA) zapewnienie właściwego poziomu ochrony danych wynika z odpowiedniego uczestnictwa w Umowie o ochronie prywatności (art. 45 ust. 1 RODO).
INFORMACJA O DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH
Podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na wymogi prawne nałożone na administratora danych, w tym m.in. konieczność prowadzenia dokumentacji medycznej. Odmowa podania danych może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Podanie danych jest również niezbędne do rozliczenia udzielnych świadczeń medycznych z płatnikiem (NFZ).
Podanie danych osobowych w celach marketingowych (np. numer telefonu, email) jest całkowicie dobrowolne, brak zgody na komunikację marketingową nie może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego.
INFORMACJE O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI:
Pana/Pani dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ:
Prawo przyznaje każdemu z nas szereg ważnych praw w odniesieniu do własnych danych osobowych, należą do nich między innymi:
- Prawo do otrzymywania informacji – ma Pan/Pani prawo do bycia poinformowanym o tym w jaki przetwarzamy Twoje dane osobowe.
- Prawo dostępu i możliwość przenoszenia danych - mamy obowiązek udostępnić Panu/Pani przechowywane przez nas dane osobowe i umożliwić ich ponowne wykorzystanie do własnych celów (informacje zostaną dostarczone najpóźniej w ciągu jednego miesiąca od otrzymania wniosku). Ma Pan/Pani prawo otrzymania od administratora własnych danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, jeżeli Pana/Pani dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany. Może Pan/Pani przesłać te dane innemu administratorowi danych lub żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
- Prawo do sprostowania – ma Pan/Pani prawo poprawić lub zaktualizować swoje dane osobowe, jeśli są one błędne, niekompletne lub uległy zmianie.
- Prawo do usunięcia danych - ma Pan/Pani prawo poprosić nas o usunięcie przetwarzanych przez nas danych, jeżeli spełniona została jedna z przesłanek określonych w art. 17 RODO, m.in. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane. Prawo do usunięcia danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki administratora danych związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej.
- Prawo do bycia zapomnianym - jeśli upubliczniliśmy Pana/Pani dane osobowe, może Pan/Pani poprosić o usunięcie/ukrycie tych informacji.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania - ma Pan/Pani prawo poprosić nas o zaprzestanie przetwarzania danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowości danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki administratora danych związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej.
- Prawo do sprzeciwu - jeśli Pan/Pani uznaje, że nasz uzasadniony interes może naruszać Pan/Pani prawa, ma Pan/Pani prawo nie wyrazić zgody na przetwarzanie informacji dokonywanego w ramach tej podstawy prawnej.
Jeśli nie jest Pan/Pani zadowolony/a ze sposobu w jaki przetwarzamy Pan/Pani dane osobowe, ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Uwaga! Każde z powyższych praw może zostać ograniczone przepisami innych ustaw.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych osobowych. Dane kontaktowe wskazane są powyżej.